Etický kodex

1. Kompetence

  • Lektor zaručuje, že úrovní svých zkušeností a znalostí zajistí svým klientům dostatečnou péči s ohledem na jejich potřeby.
  • Lektor se při své práci pohybuje v rámci limitů vlastních kompetencí.
  • Pokud potřeby klienta překračují kompetence lektora, svěří je do péče příslušnému odborníkovi.
  • Lektor nadále rozvíjí své kompetence dalším vzděláváním, spoluprací s kolegy, účastí na konferencích, atd.
  • Lektor usiluje o získání zpětné vazby na kvalitu své práce formou supervize, intervize
    či mentorinku.
  • Lektor je otevřen spolupráci s kolegy i odborníky z jiných směrů.

2. Zásady vedení semináře

2.1. Zakázka

  • Lektor přijímá pouze pozitivní zakázku - ve smyslu pozitivní změny pozice.
  • Zakázku dává a systém si staví pouze člen daného systému.
  • Zakázka se týká pouze klienta osobně, který si systém staví, tj. klient nezamýšlí zakázkou ovlivnit třetího.
  • Zlepšení pozice nesmí být na ničí úkor.
  • Lektor dbá na vytvoření a zachování chráněného prostoru pro účastníky.
  • Lektor odmítne stavění konstelace, pokud není dostatečný časový prostor.

2.2. Role

  • Lektor respektuje, že účast účastníků v rolích je dobrovolná.

2.3. Věty

  • Lektorem vyslovené věty vůči představitelům v rolích jsou míněny jako návrhy.
  • Lektor při formulaci těchto vět vychází z prožívání představitelů a vyhýbá se manipulaci.

2.4. Ošetření

  • Lektor dbá na vytvoření dostatečného prostoru na reflexi účastníků na závěr semináře.
  • Lektor dbá na dostatečné vystoupení představitelů z rolí.
  • Lektor dá účastníkům k dispozici kontakt na sebe nebo příslušnou osobu.
  • Lektor má k dispozici kontakt na následnou odbornou péči a v případě potřeby ji předá účastníkům.

3. Mlčenlivost

  • Lektor zachovává mlčenlivost ohledně informací, které získal během své práce o účastnících, členech systému i systému samotném (rodina, organizace, firma, apod.).
  • Lektor vede k mlčenlivost i účastníky semináře - včetně představitelů ohledně informací, které se dozvěděli prostřednictvím své role o cizích lidech.

Aktualizováno 6. srpna 2019 na základě usnesení členské schůze ČASK

ETICKÝ KODEX ČASK KE STAŽENÍ V PDF

CASK CODE ETHICS EN

Click me
facebook-square